Nog 7 dagen... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van marcdewitte - WaarBenJij.nu Nog 7 dagen... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van marcdewitte - WaarBenJij.nu

Nog 7 dagen...

Door: Marc de Witte

06 Mei 2014 | Nederland, Utrecht

De tickets zijn geboekt, de auto is gehuurd en het eerste hostel is gereserveerd. Het is bijna zo ver: nog 7 dagen en dan zal ik samen met Lucas op het vliegtuig stappen richting Vancouver, Canada!

Vorig jaar ontstond het plan om voordat onze master Gezelschapsdieren in september 2014 begint nog één keer een grote reis te maken. Verschillende landen zijn de revue gepasseerd waaronder Australië, Kenia, Brazilië en zelfs Madagaskar. Uiteindelijk viel de keuze na veel twijfelen op Canada. Vooral de variërende natuur en enorme biodiversiteit die Canada rijk is heeft ons doen besluiten om hiernaartoe heen te gaan.

Veel plannen hebben wij eigenlijk nog niet. Wat wel vast staat is dat we de eerste twee weken in Vancouver zullen spenderen, waarin we onder andere een week gaan meelopen bij een emergency clinic. Hier hopen we naast het alleen maar 'reizen' onze reis ook nog educatief te maken ;). Daarna zullen we met de auto op de ferry stappen richting Vancouver Island, wat een prachtig eiland schijnt te zijn. Hier gaan we familie van Lucas bezoeken en het eiland ontdekken. Het schijnt dat je er kunt kanoën met orka's waar het thuisfront geen fan van is. Dit zal ik zeker in overweging nemen! Op Vancouver Island zullen we ongeveer een week doorbrengen. Voor de rest hebben we wel een idee wat we willen gaan doen en zien, maar niks staat nog vast. Bezienswaardigheden waar wij aan denken zijn Calgary, Banff National Park, Jasper National Park, het noorderlicht en Edmonton. We staan vooral open voor 'wat gaat komen'.

Via dit reisblog zal ik jullie de komende tien weken op de hoogte houden van onze avonturen in Canada. Ik hoop dat jullie dit met veel plezier zullen lezen.

Tot 27 juli!

Marc

• 06 Mei 2014 - 22:20

Antoinette:

Spannend Marc! Ben reuze benieuwd naar al je belevenissen!